Polityka prywatności

Polityka prywatności wyjaśnia, w jaki sposób Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników, które gromadzi podczas korzystania z Usług dostępnych na stronie internetowej Administratora. Prosimy o uważne zapoznanie się z niniejszym dokumentem, ponieważ jest on prawnie wiążący dla korzystania z Naszych Usług.

Definicje:

Administrator – Sobieraj i Kuźmin sp. z o. o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Karola Libelta 1a, 61-706 Poznań, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000785787, posiadająca NIP 7831801628, REGON 383330634, kapitał zakładowy w wysokości 5.000,00 zł opłacony w całości.
Platforma – środowisko internetowe Administratora (strona internetowa) prezentująca Administratora oraz zakres jego Usług. Za pośrednictwem Platformy Klient może umówić spotkanie.
Polityka Prywatności – niniejszy dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników.
Usługi – usługi świadczone przez Administratora na rzecz Klientów.
Użytkownicy/Klienci – osoby pełnoletnie – powyżej 18 roku życia posiadający pełną zdolność do czynności prawnych, którzy mogą wprowadzać dane na Platformie.

Jakie dane osobowe zbieramy i dlaczego?

Rodzaje danych osobowych, cele i podstawa prawna ich przetwarzania

  1. Użytkownicy Platformy:
    1. Rodzaj danych osobowych
      1. zanonimizowane adresy IP komputera, data i godzina dostępu oraz
        inne identyfikatory i informacje zbierane za pośrednictwem plików
        cookies oraz innych podobnych technologii
    2. Cele i podstawa prawna
      1. w celach analitycznych i statystycznych – wówczas podstawą prawną
        przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6
        ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności
        Użytkowników na Platformie, a także preferencji Użytkowników w celu
        doskonalenia stosowanych funkcjonalności
      2. w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń oraz obrony
        przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie
        uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
        polegający na ochronie jego praw
  2. Użytkownicy Platformy korzystający z kalendarza spotkań:
    1. Rodzaj danych osobowych
      1. imię i nazwisko
      2. numer NIP
      3. adres e-mail
      4. numer telefonu
    2. Cele i podstawa prawna
      1. w celu przedstawienia oferty i świadczenia usług przez
        Administratora, w tym prowadzenia korespondencji mailowej lub
        telefonicznej – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność
        przetwarzania do wykonania do realizacji wskazanego powyżej celu,
        a także możliwości bieżącego kontaktu z Klientem oraz udzieleniu
        odpowiedzi na jego pytania (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
      2. w celu realizacji obowiązków ustawowych ciążących na
        Administratorze, w tym wykonania ciążących na Administratorze
        obowiązków księgowo-podatkowych – podstawą prawną
        przetwarzania jest obowiązek prawny (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
      3. w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną
        przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administrator (art. 6
        ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności
        Użytkowników na Platformie oraz ich preferencji w celu doskonalenia
        stosowanych funkcjonalności
      4. w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń oraz obrony
        przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie
        uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
        polegający na ochronie jego praw;
  3.  Użytkownicy Platformy niezależenie od statusu mogą wyrazić wolę otrzymywania od Administratora informacji handlowych związanych ze świadczonymi przez Administratora usługami lub wyrazić zgodę na kontakt w celach marketingowych.
    1. Rodzaj danych osobowych
      1. a) adres e-mail
    2. Cele i podstawa prawna
      1. w celu marketingu i sprzedaży usług Administratora polegających na wysyłce informacji handlowych zgodnie z wyrażoną przez Użytkownika zgodą – w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a) RODO w konsekwencji wyrażonej przez Użytkownika dobrowolnej zgody na wysyłanie informacji handlowych związanych ze świadczonymi przez Administratora usługami oraz kontakt w celach marketingowych
      2. w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń oraz obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw;

Podanie danych, o których mowa w niniejszym punkcie, a także wyrażenie zgody na wysyłanie informacji handlowych związanych ze świadczonymi przez Administratora usługami oraz kontakt w celach marketingowych, są dobrowolne, a ich niepodanie nie rodzi żadnych konsekwencji prawnych.

Jeśli wyraziliście Państwo zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, zawsze możecie ją cofnąć w późniejszym terminie, informując nas o tym na naszej Platformie lub wysyłając wiadomość e-mail na adres: biuro@doradztwopodatkowe-sik.pl

Odbiorcy danych oraz kategorie odbiorców

Administrator może ujawnić Państwa dane osobowe w następujących okolicznościach niżej wskazanym osobom trzecim:

  1. innemu podmiotowi na zlecenie Administratora – dzieje się tak najczęściej w przypadku współpracy z konkretnym usługodawcą (np. dostawcą usług przechowywania danych, dostawcą usług pocztowych, kurierskich, płatniczych, prawniczych, ubezpieczeniowych, informatycznych i audytowych);
  2. podmiotom powiązanym z Administratorem kapitałowo lub osobowo – w takiej sytuacji przekazanie danych nie uprawnia innych podmiotów do dowolnego ich przetwarzania, a jedynie do korzystania z nich w celach wyraźnie przez nas wskazanych; w żadnym przypadku przekazanie danych nie zwalnia Administratora, z odpowiedzialności za ich przetwarzanie;
  3. innym podmiotem, jeśli obowiązek ich ujawnienia lub udostępnienia wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub w celu ochrony praw, własności lub bezpieczeństwa Administratora oraz jego klientów.

Przekazywanie danych osobowych Użytkowników poza Europejski Obszar Gospodarczy

Państwa dane osobowe są przekazywane przez Administratora do krajów spoza Unii Europejskiej / Europejskiego Obszaru Gospodarczego wyłącznie w zakresie, w jakim:

  1. jest to niezbędne do realizacji świadczonych dla Państwa Usług,
  2. jest to wymagane przepisami prawa,
  3. wyraziliście Państwo na to zgodę.

Przekazywanie danych w ww. zakresie do krajów spoza Unii Europejskiej / Europejskiego Obszaru Gospodarczego odbywa się zgodnie z RODO. Administrator przekazuje wyłącznie ściśle określoną, minimalną ilość niezbędnych danych, zgodnie z zasadą minimalizacji danych.

W niektórych przypadkach Administrator korzysta z usług dostawców, których siedziba, spółka macierzysta lub podwykonawcy znajdują się w kraju trzecim. Państwa dane są przekazywane tylko wtedy, gdy Komisja Europejska uzna, że państwo trzecie zapewnia odpowiedni poziom ochrony (art. 45 RODO), zapewnione są odpowiednie zabezpieczenia (np. standardowe klauzule umowne wydane przez Komisję Europejską), a Państwu jako osobie, której dane dotyczą, przysługują możliwe do wyegzekwowania prawa i skuteczne środki zaradcze. Kwestię przestrzegania RODO i jego wymogów uregulowaliśmy z naszymi dostawcami usług w formie umowy.

Okres przetwarzania danych osobowych

Okres przetwarzania Państwa danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej Usługi oraz celu przetwarzania:

  1. dane osobowe przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO tj. na podstawie odrębnej zgody udzielonej przez Państwa będą przetwarzane do czasu skutecznego odwołania tej zgody;
  2. dane osobowe przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO tj. w celu zawarcia i wykonania umów – będą przechowywane co do zasady nie dłużej niż przez okres obowiązywania umów, a po ich ustaniu – przez okres potrzebny do obsługi reklamacji;
  3. dane osobowe przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. c) RODO tj. w celu wypełnienia obowiązków prawnych Administratora będą przechowywane, co do zasady, nie dłużej niż przez okres niezbędny do wypełniania obowiązków prawnych Administratora, w tym obowiązków wynikających z przepisów dotyczących prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz sprawozdawczości finansowej
  4. dane osobowe przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. f) RODO tj. na podstawie uzasadnionego interesu Administratora będą przetwarzane do czasu zgłoszenia przez Państwa skutecznego sprzeciwu, a dane osobowe przetwarzane na podstawie uzasadnionego interesu Administratora związanego z zabezpieczeniem lub dochodzeniem ewentualnych roszczeń przysługujących Administratorowi oraz obrony przed ewentualnymi roszczeniami Użytkowników, będą przetwarzane maksymalnie przez 6 lat (liczonych wedle terminów przedawnienia roszczeń na podstawie kodeksu cywilnego) od dnia zakończenia wykonywania umowy zawartej z Użytkownikiem lub odpowiednio od dnia wysłania do Użytkownika ostatniej informacji handlowej dla celów marketingu bezpośredniego..

Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa, zaś po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.

Powyższe postanowienia nie dotyczą danych osobowych, których usunięcie wymagałoby od Administratora nieproporcjonalnie dużych nakładów. W takiej sytuacji uznaje się, że Administrator ma uzasadniony prawnie interes w przechowywaniu Państwa danych w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

Jakie przysługują Państwu prawa w związku z ochroną danych?

Administrator pragnie upewnić się, że jesteście Państwo w pełni świadomi wszystkich swoich praw związanych z ochroną danych.

Mając na względzie powyższe, Administrator informuje, że mają Państwo prawo do uzyskania informacji o wszystkich celach, zakresie i zamierzonym przetwarzaniu danych osobowych przed ich przekazaniem oraz do wyrażenia zgody lub sprzeciwu na przetwarzanie danych, którego nie można przeprowadzić bez Państwa wyraźnej zgody. Takie informacje zostaną podane na Platformie przed przekazaniem danych.

Ponadto, mają Państwo następujące prawa:

  1. prawo dostępu – macie Państwo prawo zażądać od Administratora kopii swoich danych osobowych;
  2. prawo sprostowania – macie Państwo prawo zażądać od Administratora poprawienia wszelkich danych, które Państwa zdaniem są niedokładne oraz macie Państwo również prawo zażądać od Administratora uzupełnienia danych, które Państwa zdaniem są niekompletne;
  3. prawo ograniczenia lub usunięcia przetwarzania danych – macie Państwo prawo zażądać od Administratora usunięcia swoich danych osobowych, za wyjątkiem sytuacji, kiedy Administrator ma prawo je przechowywać z uwagi na konieczność wykonania umowy, zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń bądź ze względu na ciążące na nim obowiązki prawne lub ze względu na jego prawnie uzasadniony interes;
  4. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych – macie Państwo prawo sprzeciwić się przetwarzaniu Państwa danych przez Administratora, jeżeli to przetwarzanie jest dokonywane przez Administratora na podstawie prawnie uzasadnionego interesu (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), chyba że Administrator wykaże, że istnieją przepisy ustawowe w tym zakresie lub że ma podstawy do dalszego przetwarzania danych w oparciu o prawnie uzasadniony interes oraz macie Państwo prawo sprzeciwić się przetwarzaniu Państwa danych przez Administratora, jeżeli to przetwarzanie jest dokonywane w celach analitycznych i statystycznych w każdym czasie;
  5. prawo przeniesienia danych – macie Państwo prawo zażądać od Administratora przesłania zebranych przez niego danych do innej organizacji lub bezpośrednio do Państwa w formacie ustrukturyzowanym, powszechnie używanym i nadającym się do odczytu maszynowego;
  6. prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie pod warunkiem, ze to przetwarzanie następuje na podstawie Państwa zgody, z tym zastrzeżeniem, że cofnięcie przez Państwa zgody nie wpływa na przetwarzanie danych osobowych dokonywane przez Administratora przed cofnięciem zgody.

Jeśli chcielibyście Państwo skorzystać z któregokolwiek z wyżej wymienionych praw, prosimy o kontakt w dowolnym momencie pod adresem biuro@doradztwopodatkowe-sik.pl

Wreszcie, przysługuje Państwu również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy obowiązującego prawa.

Jeśli chcielibyście Państwo uzyskać dodatkowe informacje na temat swoich danych osobowych, prosimy o kontakt e-mail: biuro@doradztwopodatkowe-sik.pl

Polityka plików „cookies”

Polityka dotycząca plików „cookies” odnosi się do stron internetowych, których operatorem jest Administrator. Strona internetowa Administratora zawiera łącza do innych stron internetowych. Nasza polityka dotyczy tylko naszej strony internetowej, dlatego po kliknięciu linku do innej strony internetowej należy zapoznać się z jej polityką prywatności.

Czym są pliki „cookies”?

Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych Użytkowników, przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Kiedy korzystacie Państwo z naszych Usług, możemy automatycznie zbierać od Państwa dane za pomocą plików „cookies” lub podobnej technologii.

Do czego używamy plików „cookies”?

Pliki „cookies” używamy w celu:

  • dowiedzenia się, w jaki sposób Użytkownicy naszych Usług uzyskują dostęp do naszych Usług i jak z nich korzystają, aby poprawić jakość świadczonych Usług
  • dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Platformy i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb
  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Platformy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości
  • poprawić jakość naszej strony internetowej oraz monitorować ruch na niej i zarządzać nim
  • chronić naszych Klientów i zapobiegać nieuczciwym działaniom

Jakich plików „cookies” używamy?

W ramach stron internetowych stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików „cookies”: sesyjne (session „cookies”) oraz stałe (persistent „cookies”):

  • sesyjne są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej)
  • stałe pliki „cookies” przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika

W ramach stron internetowych Administrator stosowane są następujące rodzaje plików „cookies”:

  • niezbędne pliki „cookies”, umożliwiające korzystanie z Usług dostępnych w ramach stron internetowych, np. uwierzytelniające pliki „cookies” wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach stron internetowych
  • pliki „cookies” służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach stron internetowych
  • wydajnościowe pliki „cookies”, umożliwiające zbieranie informacji o
    sposobie korzystania ze stron internetowych
  • analityczne pliki „cookies” służące do analizy internetowej, umożliwiają lepsze poznanie sposobu interakcji Użytkowników w zakresie zawartości stron internetowych, aby lepiej zorganizować układ naszej strony. Umożliwiają gromadzenie informacji o sposobie korzystania z naszej strony przez odwiedzających, typie strony, z jakiej Użytkownicy zostali przekierowani, oraz liczbie odwiedzin i czasie wizyty Użytkowników na tej stronie.

Strona Administrator wykorzystuje „cookies” konieczne do prawidłowego wyświetlania strony internetowej oraz w celach wymienionych powyżej.

Czy pliki „cookies” zawierają dane osobowe?

Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz Użytkownika. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.

Usuwanie plików „cookies”

Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików „cookies” na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej m.in. Internet Explorer, FireFox, Opera, Chrome).

O czym już była mowa powyżej, „cookies” naszych Usług dostarczają Ci komunikaty handlowe na podstawie historycznych interakcji z naszą witryną lub reklamami, dzięki czemu komunikaty handlowe mogą być przedstawiane Ci na podstawie historii Twoich odwiedzin na stronie.

Jeśli chcecie Państwo ograniczyć lub zablokować pliki „cookies” w naszych Usługach na stronie internetowej lub na dowolnej innej stronie internetowej, możecie to zrobić, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Na przykład możecie Państwo zablokować wszystkie pliki „cookies”, zaakceptować tylko własne pliki „cookies” lub usunąć wszystkie pliki „cookies”.

Należy jednak pamiętać, że niektóre z naszych Usług mogą nie działać, jeśli pliki „cookies” zostaną zablokowane lub usunięte.

Zmiany w naszej Polityce Prywatności

Polityka Prywatności obowiązuje od dnia 01.08.2024 roku. Polityka Prywatności jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana, dlatego też Administrator zaleca, aby okresowo zapoznawać się z jej aktualną wersją.